Posted by: RI | December 22, 2013

Jurnal de bord – Scurta istorie a unui zbor prea mult asteptat

20.12.2013

ora 7.00

Ziua este incerta si luam decizia sa mai  asteptam cu speranta ca ceata se va risipi.

ora 8.oo

Hotaram sa demaram pregaririle, cu toate ca ceata este inca prezenta, sperand ca pana la ora decolarii vom avea conditii bune de zbor.

ora 10.45

DECOLARE!

Ceata s-a rispit in jurul nostru, dar persista in zona. Ascensiunea balonului decurge dificil si avem mici probleme cu o unitate de la arzator.

La 6.000 m incep sa apara probleme cu mastile de oxigen care  givreza, facand dificila evacuarea respiratiei.

In ciuda eforturilor facute pentru a remedia situatia, respiratia devine tot mai dificila iar la 7.000 m ajungem la concluzia ca trebuie sa intrerupem ascensiunea. Este dureros, dar SIGURANTA echipajului primeaza cu atat mai mult cu cat problema unitatii arzatorului se agravase si ea.

Lansam parasutistul care ne ofera un spectacol de siguranta si armonie intr-un peisaj de vis.

Urmarim caderea libera si deschidera parasutei efectuata in conditii de siguranta.

Coborarea balonului este urmata de o lunga cautare a unui loc de aterizare care se lasa greu gasit si abordat. Aterizam pe un varf de munte in deplina siguranta.

Urmeaza recuperarea noastra, atat cu tractorul cat si pe jos, inclusiv cu ajutorul lui GD.

Un record ce nu se vrea doborat, lupta cu toate mijloacele pentru a-si pastra suprematia. Recordul nu a fost inca doborat…

Urmatoarea tentativa va fi, speram, la inceputul lui 2014.

In fotografiile de mai jos, GD Chiriac paraseste nacela balonului la 7.003 m altitudine, cu speranta ca data viitoare o va face de la peste 10.000 m…

 

12 11 13


Leave a comment

Categories