3 Pregatirea zborului

Date tehnice:

  • Balonul, construit de firma Cameron Balloons, are un volum de 4500 m.c. şi aparţine clasei AX10, având o înălţime de aproximativ 30m (cat un bloc de 10 etaje) şi un diametru de 25m.
  • Combustibilul folosit este propanul.
  • Aparate şi instalaţii aflate la bordul balonului:

– staţii radio pentru comunicaţii cu organele de dirijare a traficului aerian şi cu echipele de recuperare a balonului şi paraşutistului,

– transponder pentru vizualizarea de către organele de dirijare a traficului aerian a traiectoriei zborului (poziţie, înălţime),

– aparate pentru controlul zborului (altimetru, variometru, termometru),

– aparate pentru navigaţie aeriană (GPS),

– aparate pentru înregistrarea şi omologarea zborului (barografe, radioGPS, loggere),

– instalaţii speciale de oxigen pentru zborurile de mare altitudine,

– camere foto/video pentru înregistrarea zborului.

  • Paraşutistul este echipat cu:

– paraşuta de concepţie şi producţie românească de tipul PGS 9, fabricată de Condor S.A.,

– instalaţie speciala de oxigen pentru salturi de la mare altitudine,

– aparate pentru înregistrarea şi omologarea saltului (barograf, radioGPS, loggere),

– camere foto/video pentru înregistrarea saltului.

  • Paraşutistul şi piloţii balonului sunt protejaţi de echipamente speciale (combinezoane, căşti, bocanci, mănuşi etc.) care să facă faţă condiţiilor extreme de mediu de la mare altitudine, temperaturi de sub -60 grade C şi presiuni de 1/5 din presiunea atmosferică de la nivelul solului.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: